M461

Posted: 25/08/2010 by Cristian Burac in Aro, Automobile
Etichete:, ,

În iarna anului 1961 au inceput testele la  un nou prototip  ,rezultatele excelente obţinute la teste fac ca în 1964 să fie realizat un al doilea prototip care în scurt timp este lansat în producţia de serie. Noul model, botezat M461, beneficia de o platformă tehnică complet reproiectata. În denumirea sa « M » este abrevirea cuvântului Muscel, « 4 » al patrulea prototip realizat şi « 61 » anul începerii proiectării modelului, 1961. M461 va îngloba în primii doi ani de producţie 81 de îmbunătăţiri constructive faţă de modelul M59. Noul motor M-207 (70 CP) reprezenta cheia succesului, asigură performanţe superioare, un consum mult redus de carburant şi a fost factorul decisiv în începerea exportului începând cu anul 1965. Din ce în ce mai multe exemplare M461 reuşeau să parcurgă peste 100.000 km fără reparaţie capitală. Prima ţara în care au poposit automobilele româneşti de teren a fost China, urmată de alte 32 de state din 4 continente.. Producţia totală M461 (1964-1969) a fost de 80.233, cifră care include şi ultima serie ARO M461 C (1969-1975), dintre care 46.548 au fost exportate (58%). Columbia a importat peste 2000 de exemplare. La Cairo s-au asamblat 2000 de automobile M461, acestea intrând în dotarea armatei egiptene,  fiind folosite şi astăzi şi constituind o legendă locală în privinţă rezistenţei şi performanţelor. Forţele armate din Grecia şi Cehoslovacia achiziţionează la rândul lor automobile M461. De asemenea unul din clienţii tradiţionali ai uzinei ARO a fost Ministerul Apărării Naţionale.

Modelele destinate exportului au beneficiat şi de o motorizare diesel, fiind disponibile două propulsoare: Indenor (2112 cmc / 62 CP) şi Perkins (2523 cmc / 71 CP). Muncitorii musceleni l-au botezat „floare de stâncă” iar presa străină „Zimbrul Carpaţilor”. Faţă de modelul anterior apăr următoarele modificări : masca faţă are trei găuri centrale, cea din dreaptă fiind destinată accesului manivelei, parbrizul este dintr-o singură bucată rama fiind reproiectata, cutia bateriei este pe partea dreaptă, dispar suporţii de rabatare a parbrizului, portierele primesc rame în partea superioară pe care sunt montate geamuri culisante, motorasele de ştergătoare sunt amplasate în partea de jos a ramei, trapezul de direcţie este plasat în faţă punţii faţă, gura de umplere a rezervorului trece de pe partea stânga pe dreapta însă rămâne în exteriorul caroseriei. M461 beneficia pe lângă îmbunătăţirile estetice şi de finisaj de o mecanică reproiectata (motor, cutie de viteze, punţi faţă/spate, direcţie, suspensie). Modificările apărute în normele europene au făcut necesară efectuare unor noi modificări şi aşa s-a născut ARO M461 C, lansat în anul 1969.

M 461

Perioada de fabricatie : 1964-1969

Unitati produse : 80.233 (impreuna cu ARO M461 C)

Motor : patru cilindri in linie, patru timpi, benzina, supape in chiulasa

Capacitate cilindrica : 2512 cmc

Ordinea de aprindere : 1-2-4-3

Diametrul x Cursa (mm) : 97×85  

Putere : 70 CP la 3800 rpm

Raport de compresie : 6,72 :1

Dimensiuni (lungime/latime/inaltime) : 3854/1710/2050 mm

Cutie de viteze : manuala, cu patru trepte din care sincronizate III si IV

Masa totala : 1550 kg

Sarcina utila : 650 kg

Consum mediu : 14,5 l / 100 km

Panta maxima admisibila : 32 grade

Anvelope : 6,50X16

Numar de locuri : 8

Viteza maxima : 100 km/h

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s