Locomotiva diesel-electrică LDE 2100

Posted: 21/02/2011 by Antonio Istrate a.k.a. TonyGFR in Electroputere Craiova, Locomotive

Prima locomotivă diesel-electrică a fost adusă în România în 1959, fiind produsă la uzinele elveţiene Sulzer. Aceasta purta numărul de parc 060-DA-001, fiind adusă cu scopul de a înlocui locomotivele cu abur, acestea fiind înlocuite cu locomotive DA până în 1963. Din anul 1965 locomotiva a fost produsă şi la Craiova în baza unei licenţe. Au fost produse şi câteva zeci de locomotive pentru export în ţări precum Bulgaria sau China(variantele ND2 şi ND3)

Această prezentare necesită JavaScript.

. Locomotivele DA din seriile 60 şi 62 au următoarele date tehnice:

Date de rulare

ecartament 1435 mm
raza curbei minime 100 m

Condiţii climatice

temperatură maximă +35º C
temperatură minimă -30º C
umiditate maximă 80 %
altitudine maximă 1054 m

DATE TEHNICE PRINCIPALE

Alimentări

rezervor de combustibil 4900 l
rezervor de apă 1420 l
rezervor de ulei 840 l
rezervor principal de aer 970 l
rezervor de nisip 0,8 m3

Performanţe de tracţiune

tipul motorului Diesel SULZER 12LDA28
putere de ieşire (UIC) 2300 HP
putere de ieşire(LOCAL) 2100 HP
forţa maximă la demaraj 320 kN
forţa în tracţiune continuă 200 kN
viteza maximă 120 km/h
viteza continuă 21,5 km/h

Greutatea totală a locomotivei şi distribuţia ei pe osie

greutatea totală, încărcătura maximă 117 t
greutatea pe osie 19,5 t

Dotări

frâna pneumatică directă si indirectă
frâna de mână
dispozitiv de protecţie la patinare
unitate control punctual al vitezei
dispozitiv de siguranţă şi vigilenţă
instalaţie de uns buza bandaj
instalaţie de măsurat viteza cu memorie nevolatilă

Date constructive

formula osiilor Co-Co
diametrul roţilor 1100 mm
lungime totală 17000 mm
lăţime 3000 mm
înălţime maximă 4435 mm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s