Locomotiva electrică 5100kW-modernizată SOFTRONIC

Posted: 06/03/2011 by Antonio Istrate a.k.a. TonyGFR in Locomotive, Softronic

În 1998, odată cu desfiinţarea societăţii mamut S.N.C.F.R., se hotărăşte modernizarea a 20 de locomotive electrice, semnându-se două contracte: unul cu Softronic şi unul cu Siemens AG. Locomotivele au aceleaşi caracteristici tehnice ca şi cele originale Electroputere, doar că au fost încadrate în clasa 45. Locomotivele au avut de-a lungul timpului misiuni importante, unele trăgând trenuri InterCity ale CFR Călători.

 

Comentarii
  1. Victor Florin spune:

    Eroarea a ramas . Dupa scindarea SNCFR in companiile Calatori , Marfa , etc . CFR Calatori a semnat un contract de reparatie capitala ( cu recablare totala ) cu Electroputere Craiova . Aceastia au montat pe partea de comanda si a serviciilor auxiliare , echipamente realizate de Siemens . ( incluzand pantografe tip Siemens si disjunctoare 25 kV tip BVAC , Secheron ) Tot acest lot de locomotive a fost adunat in parcul depoului CFR Bucuresti Calatori . Cu timpul , echipamentele au inceput sa cedeze ( neexistand un contract post garantie ) . O parte din personalul de la Electroputere au plecat din uzina , ducandu-se la micile firme ( de atunci ) Softronic , INDA si Promat , unde au inceput sa puna in practica , ideile celor de la Siemens ! Cu timpul , o mare parte din acel lot de locomotive au fost trimise la reparatie la Softronic ptr o noua remodernizare . Practic , CFR Calatori ( putreda de bani ! ) a remodernizat aceleasi locomotive de doua ori la interval de cativa ani .

  2. Vlaicu Andrei spune:

    Este o mica greseala aici. CFR Calatori a semnat un singur contract cu Siemens pentru modernizarea lor si initial toate au fost facute de Siemens in colaborare cu Electroputere Craiova. Dupa ce au inceput sa cedeze sau pur si simplu le-a venit randul la revizii, datorita expirarii intelegerii cu Siemens din „n” motive, reviziile si reparatiile au fost facute la 2 fabrici. Prima a fost Electroputere care a modernizat locomotivele 45-0397 si 45-0363. Restul au fost modernizate la Softronic. Singura diferenta notabila intre ele este ca 45-0397 si 45-0363 facute la EP Craiova, au pantografe Schunk (germane) de viteza, fata de pantografele Ep3 ale celor facute la Softronic. In rest …este un Siemens romanizat sa zicem🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s