Locomotiva electrică 6000kW

Posted: 06/03/2011 by Antonio Istrate a.k.a. TonyGFR in Softronic

În anul 2006, în colaborare cu Promat, Softronic începe construcţia de locomotive de 6000kW, care erau de fapt locomotive modernizate din seriile 40 şi 41. Locomotivele au capacitatea de a atinge viteza de 120 km/h(CFR Marfă) şi 160 km/h(CFR Călători), datorită puterii de 8152 CP. Un număr de 10 locomotive clasa 47 au fost vândute operatorilor privaţi români(Unifertrans, Softrans, LSD) iar o locomotivă a fost vândută operatorului maghiar Magyar Maganvasut.

Această prezentare necesită JavaScript.

Comentarii
  1. Victor Florin spune:

    Datele referitoare la seria de locomotive electrice Co-Co sunt eronate . In primul rand , clasa 47 se refera la LE de seria 40(41) din parcul CFR Calatori si CFR Marfa , care au trecut prin reparatie capitala ( RK cu modernizare) . CFR Calatori au avut contract cu firma Softronic Craiova ptr modernizarea LE 5100 KW din parcul a trei depouri apartinand CFR Calatori : Brasov , Arad si BC .
    LE au fost aduse pe o schema electrica asemanatoare ex LE 060-EB ( ASEA) cu reglarea tensiunii la MT prin intermediul unor punti cu IGBT si conectarea MT ( aceleasi LJE 108 1 ) din versiunea cu excitatie serie individuala , in versiunea cu excitatie separata ( circuitul de excitatie fiind acelasi ptr toate cele 6 MT !) Locomotivele modernizate in hala Softronic de la Cernele Craiova si redate in parcul CFR Calatori sub acelasi nr de fabricatie ( de exemplu : 40-498 a devenit 47-498 sau 41 – 054 a devenit 47 – 054 , etc . ) Aceste LE au viteza max de 160 kmh . Locomotivele ex seria 40 din parcul CFR Marfa au fost modernizate dupa o schema asemanatoare locomotivelor din seria 442 a Rade Koncar , Croatia . S-au folosit punti redresoare semicomandate cu tiristoare in sistemul de conexiune 2 MT + 2 MT + 2 MT . Locomotivele seria 47 de la CFR Marfa au fost redenumite si seria a reinceput cu 47-001…..042 ( avand viteza max de 120 kmh , iar RK ul a fost efectuat in depoul Craiova si/sau Pascani ( ambele apartinand de IRLU Bucuresti , reparatorul companiei de marfa ) Echipamentele electronice au fost realizate de firma craioveana Promat ( care este o concurenta a Softronic ) . In concluzie , in Romania avem 2 tipuri de Co-Co tiristorizate din seria 47 , realizate de firme diferite si cu echipamente diferite . Aduc aceste completari in calitate de profesionist care este direct implicat in servisarea acestor locomotive de mai bine de 36 de ani , ptr a nu se mai crea confuzii pe viitor . Cu stima , Victor Florin , depoul CFR Calatori Brasov .

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s