I.A.R. 13

Posted: 02/08/2011 by Cristian Burac in I.A.R
Etichete:,

Cu aripile şi coada orizontală  preluată de la IAR12, IAR13, care a debutat în 1933, a obţinut un fuselaj aerodinamic , prin înlocuirea motorului Lorena de configuraţie  W  folosit ca  prototip  mai devreme cu un Vee-twelve de tip Hispano-Suiza 12Mc  de 500 CP. IAR 13 are o construcţie similară cu precedentele  avioane de luptă ale lui Carafoli , cu un fuselaj de lemn si aripele de construcţie mixtă, a dovedit în cadrul de testare o performanţă foarte bună. Cu toate acestea, Aeronautica Militară Romanească  a preferat  aranjamentul degulled shoulder-wing  de la  aripa  avionului P.Z.L  P.11 pentru aripa inferioară a avionelor IAR. În 1934, aeronava poloneză a fost selectată pentru re-echiparea  cu elemente de luptă  , sub licenta IAR .Cu toate acestea, compania romaneasca a dorit sa persiste  cu o linie proprie de dezvoltare a avioanelor de luptă.

SPECIFICATII           

Greutate

La decolare         1 530 kg

Dimensiuni 

Anvergura           11.70 m

Lungime              7.34 m

Înălţime               3.50 m

Suprafata aripi  19.80 m

Performanta

Viteza maxima  330 Km/h

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s