I.A.R. 27

Posted: 13/01/2012 by Cristian Burac in I.A.R
Etichete:, , , , , , , , , ,

 

IAR 27 este un avion monoplan cu aripă joasă , proiectat de colectivul  ing. Lascu , cu scopul de a fi un avion biloc, destinat școlii și antrenamentului de luptă. Aparatul prezintă fuselajul pe o structură metalică a avionului Fleet F-10 G, cu o mică modificare a direcției , dar prevăzut cu un plan jos în locul celor două planuri ale Fleetu-ului. Este echipat cu un motor IAR 6 G1 (licență de Havilland Gipsy VI) de 180 CP (132 kw) , cu 6 cilindri , care a dus la mărirea lungimii totale a avionului, de la 7,29 m la 7,41 m. Trenul de aterizare de asemenea a fost reproiectat , bechia însă rămânând aceeași.  Cabina nu era acoperită dar avea scuturi pentru apărarea împotrivă fluxului de aer.

 Primul zbor a fost efectuat în 1937, fiind un succes. La întreprinderile de IAR și SET, înainte de război au fost construite  80 de aeronave, ajungând în dotarea școlilor militare și civile de pilotaj. IAR-27 a fost unul dintre primele avioane românești care au fost construite într-o serie mare. În 1940, în urma unei comenzi militare s-au construit la  SET 30 de  aeronave.

  În timpul luptelor, aceste avioane au fost folosite ca mesageri, dar funcția lor principală a rămas aceeași, instruirea  piloților. Prin 1944 aproximativ jumătate din aeronave au supraviețuit , dar soarta lor nu este cunoscută.

Caracteristici generale

Echipaj: 2 piloţi                    

Caracteristici tehnice:

Lungime: 7,41 m

Anvergură: 9,1 m

Înălţime: 2,4 m

Masă (gol): 670 kg

Masă (gata de zbor): 948 kg

Motor: 1 x IAR 6 G1 (licenţă de

Havilland Gipsy VI) 180 CP (132 kW)

Performanţe

Viteză maximă: 180 km/h

Viteză de croazieră: 165 km/h

Plafon de zbor: 5000 m

Această prezentare necesită JavaScript.

Sursă informații : http://ro.wikipedia.org/wiki/IAR_27 , http://www.airwar.ru/enc/other1/iar27.html Sursă fotografie: http://www.airwar.ru/enc/other1/iar27.html ,http://web.tuke.sk/tu-klm/iar27.htm ,http://www.virtualarad.net/orizont_aviatic/aprilie_2003/articol6/poza6.htm, Toți cei care au date suplimentare despre acest model ,fotografii sunt invitați să contribuie la dezvoltarea acestei pagini și inclusiv a site-ului Făcut În România ,puteți trimite materiale la adresa facutinromania@yahoo.com sau comentați în partea de jos a paginii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s