I.A.R. 95 ME

Posted: 11/07/2012 by Cristian Burac in I.A.R
Etichete:,

 

  Avionul experimental IAR-95 ME este un avion biloc, cu dublă comandă cu un motor de tipul R29-300 din clasa de tracțiune 12,5H, este destinat ducerii acțiunilor de lupta în sprijinul trupelor de uscat și marinei militare, precum și lovirea obiectivelor terestre și maritime a forțelor și mijloacelor de cercetare, cât și a mijloacelor de atac aerian al inamicului. Avionul este capabil să execute misiuni de distrugere la sol și in aer a forțelor și mijloacelor de atac ale inamicului, misiuni de neutralizare a transporturilor inamicului, misiuni de dezorganizare a sistemului de conducere al acestuia cât și misiuni de cercetare aeriană și sprijin în acțiunile de luptă ale trupelor proprii. Avionul este prevazut cu un numar de șapte puncte de acroșare exterioare pentru cele doua misiuni de lupta: misiuni vanatoare interceptare și misiuni de vânătoare și armament.

AVIONUL SUPERSONIC MODEL EXPERIMENTAL IAR 95-ME

DATE GENERALE
Lungime fară sondă 16000 mm
Lungime cu sondă 16830 mm
Anvergură 9400 mm
Ecartamentul 3080 mm
Ampatamentul 6037 mm
Înăltime 5450 mm
Unghiul de staționare 11,50
Suprafața 27,9 m2
Anvergura 9300 mm
Coardă în PVS 5000 mm
C.M.A. 3444,44 mm
Unghi de sageată la 0,25 c 38,828°
Unghi diedru 0°
Suprafață efectivă 23,91 m²
Coarda aripii la bază dinte 3068,78 mm
Poziția corzii la baza dinte 3000 mm
Coarda aripii la extr. cu dinte 1320 mm
Suprafața efectivă cu dinte 24,66 m2²
Unghiul de sageata la bord atac dinte 47°22’24’’
Profilul aripii la Y900 (pe aripa de bază NACA 65A 205-M/11
Profilul aripii la Y900 (pe aripa de extensie NACA 65A 205-M/13
Profilul aripii la Y4050 (pe aripa de bază NACA 65A 205-M/12
Profilul aripii la Y4650 (pe aripa cu extensie NACA 65A 205-M/14

Masa avionului

Avion gol echipat 7685 Kg
Masa combustibil intern 3600 Kg
Masa normală de decolare (cu doua rachete R-60, munitie interna completa) 11600 Kg
Masa maximă de decolare 15000 Kg
Masa maximă acrosată 3400 Kg
Suprasarcină maximă 9 g
Viteza maximă la înalțime M 2,0
Viteza maximă la sol M 1,1
Viteza ascensională maximă 280 m/s
Distanța de rulare la decolare 600 m
Distanța de rulare la aterizare 700 m
Plafon practic 18000 m
Distanța maximă de zbor 2800 Km
Motor Tip R 29-300
Tracțiune maximă cu fortaj 12500 Kgf
Tracțiune maximă fară fortaj 8300 Kgf

Sursă fotografie :  http://la-neamtu-tiganu.blogspot.ro,http://rumaniamilitary.wordpress.com/2012/04/26/tot-despre-iar-95/ Sursă informații : http://la-neamtu-tiganu.blogspot.ro Toţi cei care au date suplimentare ,fotografii sunt invitaţi să contribuie la dezvoltareaacestei pagini şi inclusiv a site-ului Făcut în România,puteţi trimite materiale la adresa facutinromania@yahoo.com sau comentaţi în partea de jos a paginii .

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s